Огляд Meta Quest 3: найкраща гарнітура VR, яку ви можете купити
Meta Quest 3 — це значно вдосконалена гарнітура віртуальної реальності з витонченим дизайном і кращою графікою але багатообіцяючі функції змішаної реальності все ще здебільшого не розглядаються. Meta Quest 3 пропонує більш витончену та зручнішу VR-гарнітуру з покращеною графікою та чудовою продуктивністю ніж Meta Quest 2 а також нові сенсорні контролери. Quest 3 безумовно перевершує Quest 2 майже в усіх відношеннях але досвіду змішаної реальності бракує на цьому етапі.
- Більш зручний дизайн ніж Quest 2
- Яскравий РК-дисплей
- Чудові контролери Touch Plus
- Вражаючі кольори
- Відсутність функцій змішаної реальності
- Короткий час автономної роботи
- Відстеження рук ще не дуже розвинуте
Meta Quest 3 — найкращий вибір гарнітури VR яку я коли-небудь тестував
Це перший і найважливіший висновок зроблений мною під час тестування. Гарнітура стала набагато тоншою завдяки використанню млинцевої оптики що робить її помітно зручнішою в носінні. Ця оптика також надає Quest 3 кращу роздільну здатність дисплея ніж будь-яка гарнітура Quest яка була раніше. Технологія все ще не може зрівнятися з графікою ПК VR але наближається. Звісно це не вина дисплея. І на цьому оновлення не закінчуються. Контролери Touch Plus повністю перероблені та ідеально лягають у вашу руку. Коротше кажучи Quest 3 перевершує Meta Quest 2 майже в усіх відношеннях. Але проблема в тому що обіцяли гарнітуру змішаної реальності. І хоча є певні ознаки цієї обіцянки — перегляд повнокольорового відео вражає — я вважаю що більшу частину свого часу все ще проводжу у віртуальних світах. І я радий що контролери чудові тому що можливості відстеження рук у Quest 3 залишають бажати кращого.
Відтворення звуку
Зрештою Quest 3 — чудова гарнітура віртуальної реальності незважаючи на те що вона все ще потребує допрацювань. Читайте далі щоб зрозуміти чому вам все ж варто придбати цю гарнітуру замість будь-якої іншої незважаючи на її недоліки.
Meta Quest 3: Дизайн
Meta Quest 3 помітно тонші особливо в порівнянні з Meta Quest 2. Meta каже що візуальний інтерфейс (козирок) на 40% тонший ніж його попередник і одягнувши обидві я точно в це вірю. Це робить Quest 3 більш збалансованими та ергономічними для носіння. Хоча я не можу сказати що я повністю забув що ношу гарнітуру на моєму обличчі я відчув помітну різницю з важким Quest 2.
Завдяки більш тонкому дизайну Meta змогла відмовитися від розпірки для таких користувачів як я яким потрібні окуляри. Замість цього ви можете просто налаштувати інтерфейс обличчя щоб отримати більше місця якщо потрібно завдяки двом чорним кнопкам всередині гарнітури. Також є нове колесо IPD для регулювання відстані між лінзами. Особисто я виявив що стандартні налаштування дозволяли мені легко носити Quest 3 в окулярах але підлаштування було зробити досить легко.
Meta Quest 3: Дисплей
Зменшення козирка Quest 3 відбувається частково завдяки використанню млинцевої оптики. Також широко відомі як «млинцеві» лінзи вони працюють шляхом накладання тонких лінз для відтворення зображень у меншому просторі. Дисплеї також мають більшу роздільну здатність ніж у Quest 2.
Meta називає нові дисплеї на Quest 3 дисплеєм 4K + Infinite Display оскільки два РК-дисплеї що використовуються поєднуються для роздільної здатності 4K. Кожне око має роздільну здатність 2064 x 2208 пікселів з 25 пікселями на градус (PPD) у віртуальній реальності та щільністю пікселів 1218 пікселів на дюйм (PPI). Meta Quest 2 має лише 773 PPI і 22 PPD для порівняння.
Важливим моментом є частота оновлення. Quest 3 підтримує частоту оновлення 90 Гц та 120 Гц на додаток до стандартної частоти оновлення 72 Гц. Meta каже що підтримка 120 Гц з’явиться у майбутньому оновленні. І на відміну від OLED-дисплеїв використовуваних у інших гарнітурах дисплеї Quest 3 є РК-дисплеями що означає що чорні кольори не будуть такими глибокими. Однак у моєму тестуванні дисплеї Quest 3 все ще мають гарну кольорову насиченість та чіткість зображення.
Meta Quest 3: Пропускний режим
Пропускний режим Quest 3 дозволяє вам бачити навколишній світ у кольорі. Quest 2 підтримував лише чорно-білий режим пропускання. Я не очікував що новий пропускний режим Quest 3 буде таким хорошим як він є. Це не відео стандартної чіткості але достатньо чітке щоб читати текст на екранах і чітко розрізняти обличчя. У моїй вітальні були також лише незначні візуальні спотворення.
Але коли справа доходить до функціональності змішаної реальності Quest 3 є над чим працювати. Meta випустила кілька додатків змішаної реальності включаючи додаток First Encounters який дозволяє створювати крихітні планети у вашій вітальні а також додаток Wooorld який дозволяє користувачам взаємодіяти з картами всього світу та фотографіями. Ігри включають I Expect You to Die Home Sweet Home та Stranger Things VR.
І все це добре. Але на момент написання цього огляду я все ще не знайшов способу як змішана реальність може покращити або навіть замінити традиційну віртуальну реальність. Є безперечно цікаві перспективи і потенціал але я ще не побачив програму яка б відповідала обіцянкам.
Але є кілька обнадійливих моментів. Quest 3 підтримує активне керування простором що дозволяє створювати детальні карти вашої кімнати. І це допомагає змішаній реальності точно розміщувати об’єкти. Відстеження кімнати також дає можливість грати в деякі ігри та програми які використовують ваш фізичний простір для взаємодії.
Meta Quest 3: Продуктивність
Meta Quest 3 працює на платформі Qualcomm Snapdragon XR2 Gen 2 спеціально розробленій для гарнітур віртуальної реальності. Це в поєднанні з новими дисплеями робить продуктивність Quest 3 чудовою. Чіп є великим кроком вперед у порівнянні зі Snapdragon XR2 Gen 1 у Quest 2 і забезпечує кращу графіку та більш плавний ігровий процес.
Завдяки новому чіпу Quest 3 може запускати нові та більш вимогливі ігри які раніше не підтримувалися на Quest 2. Наприклад Assassin's Creed Nexus VR працює бездоганно на Quest 3 з чудовою графікою та плавним ігровим процесом.
Quest 3 також підтримує Wi-Fi 6E що забезпечує швидше та стабільніше з’єднання з інтернетом. Це особливо корисно для хмарного геймінгу та стрімінгу відео.
Meta Quest 3: Автономність
Час автономної роботи Quest 3 становить приблизно 2-3 години залежно від використання. Це незначно менше ніж у Quest 2 але все ж достатньо для більшості сеансів VR. Варто зазначити що час зарядки також скоротився завдяки новому зарядному пристрою.
Quest 3 також підтримує режим швидкого заряджання який дозволяє зарядити гарнітуру до 50% всього за 30 хвилин. Це дуже зручно якщо ви хочете швидко повернутися до гри.
Meta Quest 3: Висновок
Meta Quest 3 є значним кроком вперед у порівнянні з Quest 2 завдяки покращеній графіці більш зручному дизайну та чудовій продуктивності. Але незважаючи на всі покращення гарнітура все ще має деякі недоліки особливо в області змішаної реальності.
Якщо ви шукаєте найкращу гарнітуру віртуальної реальності на ринку Meta Quest 3 безумовно вартий уваги. Але якщо вам важлива змішана реальність можливо варто почекати поки вийдуть нові програми та оновлення які повністю розкриють потенціал цієї технології.